Kto je copywriter a čo copywriter robí, už dnes nie je záhadou.
Že kopík píše texty, vie už takmer každý stredoškolák. Avšak to, ako ich píše a čo všetko sa preháňa hlavou jedného textára pri písaní, si vie predstaviť len málokto.
Nech sa páči, exkluzívne “nakuknite” do jeho hlavy.
Aby text pre klienta splnil svoj účel, musí zvládnuť copywriter najmä jednu vec.
Odosobniť sa od seba samého, vlastných názorov a pocitov. V momente, keď z neho objektivita len srší, spustí sa v jeho hlave zložitý mechanizmus.
Copywriter pozná umenie písať nadpisy
Napísať dobrý headline je umenie.
A to predstavuje niekedy viac námahy a času, než zvyšná časť textu.
Či už ide o článok na blog, PR článok alebo nadpis pre odstavec textu, headliny tvoria 80% úspechu.
V tak málo slovách musí textár obsiahnuť tak veľa!
Zaujať čitateľa a zároveň získať dobré skóre pre vyhľadávač. Celý článok si napokon prečíta len malá skupina užívateľov.
Aj to je dôvod, prečo musí autor dobre porozmýšľať nad tým, čo do tých pár slov nadpisu napíše.
Čo ten čitateľ vlastne potrebuje?
Rieši nejaký problém?
Hľadá odpoveď na otázku?
Chce sa pobaviť, odreagovať alebo sa vzdelávať?
Možností, aký celkový výraz textu alebo ton of voice zvoliť, je viac než dosť. Nájsť ten správny, je výsledkom zrozumiteľného zadania a schopností samotného copywritera. Akonáhle sa totiž dokonale odpúta od seba samého, musí sa vcítiť do role čitateľov, ktorým je text určený. Vžiť sa do ich situácie a hovoriť ich jazykom. O tom, aké texty píše Textárka, sa viac dočítate priamo na webstránke.
Copywriter je vlastne taký chameleón – čo zadanie, to nová rola.
Obsah je kráľ
Nadišla doba, kedy nezmyselné vypĺňanie pixelov nezohráva žiaden význam. Heuréka!
Kedysi platilo – čím viac obsahu máš, tým lepšie.
Dnes dobrý copywriter vie, že dôležitá je hodnota textu pre čitateľa, a nie jeho množstvo. Samozrejme, všemocná optimalizácia vždy drží nad textami tichú stráž.
Keď budete chcieť nabudúce napísať článok hodný kvalitného textára, myslite najmä na dve veci – dôležitý je prínos pre čitateľa a pravidlá optimalizácie pre vyhľadávače.
Kde je ešte priestor ponúknuť niečo nové?
Denne vzniká v online svete neskutočné množstvo článkov, stránok a príspevkov. Tie sa vďaka sociálnym sieťam šíria rýchlosťou blesku.
Hranice informovanosti boli jednoducho dávno prekonané.
Kde teda nájsť medzeru a napísať niečo, čo splní svoj účel? Ako nevyrábať len ďalší “balast”?
Aj táto rola padá často na zmorené plecia copywritera. A on ich s radosťou opäť dvíha, keď nájde otázky, na ktoré potenciálny čitateľ alebo zákazník ešte stále nemá dostatočné odpovede.
Zapracovať pri písaní a tvorbe textov všetky spomenuté roviny dá niekedy zabrať aj tomu najväčšiemu profíkovi.
V hlave copywritera sa kolieska krútia jedna radosť, aby vo výsledku vznikol kvalitný obsah.
Verím, že vám tento článok otvorí nové obzory a ponúkne tie správne odpovede pri otázke ako píše texty copywriter. Alebo podá pomocnú ruku v momente, keď budete rozmýšľať nad tým, ako si napísať článok na vlastný blog. Ak si naň netrúfate, oslovte ma.