O čom písať blog ? Otázka, ktorú si kladie takmer každý, komu svieti poznámka v diári “napíš článok na blog” už nejaký ten čas na červeno.
Poradil aj vám marketér založiť si vlastný blog? Alebo pravidelne prispievať do toho, ktorý vám na stránke zíva prázdnotou? Prečítajte si, prečo je blog pre váš biznis dôležitý a aké témy alebo tipy na blog môžete kedykoľvek ľavou zadnou spracovať aj vy sami.
Zdroj: Pixabay
Ak nemáš blog, ako by si neexistoval
Content marketing je časť online marketingu, ktorá kladie dôraz na obsah webstránky, e-shopu alebo komplexnej marketingovej stratégie. Máte už na stránke kvalitné texty a popisy produktov? OK. Nastal čas posunúť sa v tvorení obsahu o krok vpred.
Tým správnym krokom je vo väčšine prípadov práve blog. Predstavte si ho ako vlastné pódium, na ktorom môžete vystupovať presne tak, ako vy sami chcete. Aby to však nebola dráma či rovno tragédia, nezaškodí trochu sa inšpirovať.
Práve články na blogu sú jedným z nástrojov, ktoré dokážu z návštevníka urobiť nakupujúceho a z nakupujúceho stáleho zákazníka.
A to je predsa váš cieľ.
Nástroj nekonečných možností
Už viete, že je blog v dnešnej dobe dôležitý a môže pre vás znamenať nielen komunikačný kanál ale i nástroj pre budovanie vzťahu so zákazníkmi.
Ako však vytvárať obsah, ktorý zaujme?
Kde nájsť inšpiráciu na nové články? Také, ktoré pre čitateľov znamenajú pridanú hodnotu. V opačnom prípade nemá vaša snaha veľký význam.
Zdroj: Pixabay
TIPY NA BLOG 1
FAQ alebo najčastejšie kladené otázky
Nezáleží na tom, čo predávate alebo vyrábate. Prípadne aké služby poskytujete. Ak ste svoj biznis na internete neodštartovali práve v tejto chvíli, určite viete odpovedať na otázku – na čo sa vás klienti pýtajú najčastejšie?
Ich otázky a časté dotazy vám totiž vytvárajú vynikajúcu základňu pre blogové témy.
Článok má hodnotu práve vo chvíli, keď napríklad vyrieši problém zákazníka. Ak ide navyše o opakujúce sa otázky, zabijete dve muchy jednou ranou. Okrem toho, že váš nový článok na blogu poskytne odpovede na frekventované otázky množstvu ľudí, vám ušetrí hodiny času, potrebné na ich opakované vysvetľovanie. Stačí, ak ich odkážete na blog.
PRÍKLAD
Ako prebieha tetovanie obočia čepieľkovou metódou?
Najlepšie kombinácie farieb vo vašej spálni
Ktorý motorový olej je vhodný do traktora? BONUS – Návod na výmenu oleja
TIPY NA BLOG 2
Zaujímavosti z výroby/ tvorby, návody alebo know-how
Cieľom samozrejme nie je prezradiť všetky svoje výrobné tajomstvá.
Malý náhľad do procesu výroby vášho produktu však môže pritiahnuť väčšie množstvo zákazníkov, než by ste si mysleli. Najmä ak predávate alebo vyrábate jedinečné produkty. Alebo naopak, tie klasické a bežne dostupné. Článok na blogu s unikátnymi fotkami sa môže stať dôvodom, prečo zákazník nakúpi u vás a nie u konkurencie.
Know-how je často vzácny artikel, ktorý si väčšina poskytovateľov služieb chráni. Prečo však neodhaliť ukážku alebo malú ochutnávku svojich poznatkov širokej verejnosti? Samozrejme s triezvym nadhľadom. Vzdelávajte, pomáhajte, podeľte sa o svoju múdrosť. Tú vám už predsa nik nevezme. Tak to robia lídri.
PRÍKLAD
Ako sa zorientovať v search console – návod pre úplné lamy
Naučte sa vytvoriť si vlastnú mandalu
Degustácia vína – 5 chýb, ktoré o vás prezradia, že ste na prvej ochutnávke
TIPY NA BLOG 3
Nápady na použitie, netradičné tipy, dizajn a kombinácie
Pri každom predaji produktu vzniká priestor pre nápady, ktoré sú vhodné ako témy na blog. Stačí trošku porozmýšľať a premeniť nezaujímavý produkt na predmet vtipného využitia, trendy dekorácie alebo súčasť moderného dizajnu. Fantázii sa medze nekladú.
Ak vám i napriek tomu nič nenapadá, nezúfajte. Stačí trošku prelúskať Pinterest a vaša myseľ sa v momente dostane na tú správnu tvorivú vlnu.
PRÍKLAD
V hlavnej úlohe stolička. Interiérové dekorácie, ktoré dostanú na zadok aj vás
Ako upratať bez chémie? Vyskúšajte klasický ocot
Túto jeseň si zadovážte baretku. 3 tipy na outfit, za ktorým sa budú všetci otáčať
Zdroj: Pinterest
TIPY NA BLOG 4
Aktuality alebo novinky
Spomínate si na ešte nedávno zaužívané aktuality alebo novinky, ktoré žiarili na každej úvodnej stránke? Máte ich tam ešte stále? Ak ste túto časť webu občasne využívali, práve nadišiel ten správny čas na upgrade. Stačí zakomponovať ich rozšírenú verziu do príspevku na blog.
Dajte svojim zákazníkom alebo sledovateľom vedieť, čo práve prichádza na náš trh alebo akými zmenami prešla vaša firma za posledný mesiac. Práve tento typ článkov na blog výrazne napomáha k budovaniu vzťahu značka vs. stály zákazník.
PRÍKLAD
Ako sme v kníhkupectve Búk tento mesiac stíhali všetko s odretými úšami
NOVINKA – iPhone XX naberá svoje prvé kontúry
Petra Mišíková – čo o sebe prezradila naša nová dizajnérka
TIPY NA BLOG 5
Riešenie problémov
Nemáte ešte dostatočnú základňu FAQ? Alebo sú vaše texty na webe a popisy na e-shope také dobré, že sa zákazník nemusí nič pýtať?
V oboch prípadoch má riešenie vášho problému – o čom písať blog, spoločného menovateľa. Diskusie na internete. Potrebujete len poznať vášho ideálneho zákazníka alebo cieľovú skupinu. Podľa tém na online diskusiách a sledovaním ich prispievateľov rýchlo zistíte, čo ľudí najviac zaujíma a aké problémy riešia najčastejšie. Na vás už ostáva len jediné. Napísať článok na blog, ktorý im pomôže pri ich riešení.
PRÍKLAD
Plechová strecha alebo škridla? Vyberte najvhodnejšiu krytinu pre váš dom
7 tipov na darček pre svokru. Overené usmievavými zaťmi a nevestami!
Ako naučiť dieťa na nočník. Dajte plienkam konečne zbohom
Hmýria sa vám práve nápady na nové články pre váš blog hlavou len to sviští?
V tom prípade tento článok splnil svoj cieľ. Ak chcete svoje články napísať s nadhľadom profesionála, prečítajte si, ako píše text copywriter.
Alebo kontaktujte Textárku, rada vám ich rovno napíšem 🙂